Proiectarea
Proiectarea didactica este procesul de anticipare a obiectivelor , continuturilor , metodelor si mijloacelor de invatare , a instrumentelor de evaluare si a relatiilor ce se stabilesc intre toate aceste elemente in contextual unei modalitati specifice de organizare a activitatii didactice ( lectie , excursie didactica etc. ) .
In functie de orizontul de timp luat ca referinta se disting doua tipuri de proiectare didactica:
¨ globala (concretizata in elaborarea planurilor de invatamant si a programelor scolare);
¨ esalonata (concretizata in proiectarea activitatii anuale/trimestriale sau a unei activitati didactice);
De asemenea, putem realiza proiectarea didactica in functie de anumite nivele ale proiectarii care se circumscriu ultimului tip al proiectarii – cea esalonata. Redam mai jos nivelele proiectarii si obiective urmarite prin aceste nivele.
Nivele ale proiectarii esalonate
|
Ce se precizeaza
|
· proiectarea anuala
|
· obiective generale si specifice urmarite prin predarea disciplinei
· succesiunea unitatilor mari de continut (capitole, teme)
· esalonarea in timp (pe semestre)
· tipuri de activitati (predare/recapitulare/evaluare etc.)
|
· proiectarea trimestriala
|
· obiective pedagogice urmarite
· continutul (capitole, teme)
· repartizarea in timp (nr. de ore, data)
· tehnologia instruirii (metode si mijloace)
· evaluare
|
· proiectarea unei activitati didactice
|
· obiective operationale
· unitati de continut
· metode si mijloace de invatamant
· modalitati de evaluare
|
Proiectarea lectiei
Proiectarea activitatilor didactice cunoaste mai multe etape, ca cele pe care le redam in sinteza mai jos:
In functie de aceste etape si demersuri didactice intreprinse se vor delimita urmatoarele obiective pe care le redam mai jos:
Avind posibilitatea de a realiza o proiectare eficienta ne putem conduce dupa video,carti , materiale si datorita internetului care sunt dispuse la dispoziția noastra .Un mic video care ne conduce la faptul ca putem realiza o proiectare eficienta este video urmator :
| |||||||||||||||||||||||||
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu