Proiectare








Proiectarea
Proiectarea didactica este procesul de anticipare a obiectivelor , continuturilor , metodelor si mijloacelor de invatare , a instrumentelor de evaluare si a relatiilor ce se stabilesc intre toate aceste elemente in contextual unei modalitati specifice de organizare a activitatii didactice ( lectie , excursie didactica etc. ) .
In functie de orizontul de timp luat ca referinta se disting doua tipuri de proiectare didactica: 
¨ globala (concretizata in elaborarea planurilor de invatamant si a programelor scolare);
¨ esalonata (concretizata in proiectarea activitatii anuale/trimestriale sau a unei activitati didactice);

            De asemenea, putem realiza proiectarea didactica in functie de anumite nivele ale proiectarii care se circumscriu ultimului tip al proiectarii – cea esalonata. Redam mai jos nivelele proiectarii si obiective urmarite prin aceste nivele.

Nivele ale proiectarii esalonate
Ce se precizeaza
· proiectarea anuala
· obiective generale si specifice urmarite prin predarea disciplinei
· succesiunea unitatilor mari de continut (capitole, teme)
· esalonarea in timp (pe semestre)
· tipuri de activitati (predare/recapitulare/evaluare etc.)
· proiectarea trimestriala
· obiective pedagogice urmarite
· continutul (capitole, teme)
· repartizarea in timp (nr. de ore, data)
· tehnologia instruirii (metode si mijloace)
· evaluare
· proiectarea unei activitati didactice
· obiective operationale
· unitati de continut
· metode si mijloace de invatamant
· modalitati de evaluare


  Proiectarea lectiei
            Proiectarea activitatilor didactice cunoaste mai multe etape, ca cele pe care le redam in sinteza mai jos:
In functie de aceste etape si demersuri didactice intreprinse se vor delimita urmatoarele obiective pe care le redam mai jos:
DOMENII PSIHO-PEDAGOGICE
CE SE URMARESTE A SE CONSTRUI
STRUCTURI COGNITIVE, AFECTIVE SI DE PERSONALITATE
CUNOSTINTE
STRUCTURI DE ACTIUNE
1. Obiective cognitive
- operatii si procese intelectuale
Cunostinte
- factologice
- metodologice
- teorii
Capacitati operationale in diferite domenii de cunoastere
2. Obiective afective
Sentimente:
- intelectuale
- morale
- estetice
- trairi afective
Cunostinte despre
3. Obiective psiho-motorii
Deprinderi si abilitati psiho-motorii
Cunostinte despre
4. Obiective morale si psiho-sociale
Trasaturi de personalitate
Aptitudini psiho-sociale
Cunostinte despre personalitate
Capacitate de interactiune umana

Avind posibilitatea de a realiza o proiectare   eficienta ne putem conduce   dupa video,carti , materiale si datorita internetului  care sunt  dispuse la dispoziția  noastra .Un  mic   video   care   ne  conduce la faptul  ca putem realiza  o proiectare  eficienta este  video urmator :












Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu